Bezpieczna strona zakupów


Poznaj zasady bezpiecznego kupowania na Allegro.

I. sprawdź przedmiot i sprzedającego

Przeczytaj dokładnie opis oferty. Jeżeli masz wątpliwości (np. czy przedmiot jest oryginalny), poproś o zdjęcia wykonane samodzielnie przez sprzedawcę.

Sprawdź Ocenę Sprzedaży i komentarze sprzedającego. Zwróć uwagę na oceny: czasu dostawy i zgodności towaru z opisem. W miarę możliwości wybieraj oferty ze Standardem Allegro.

II. nie kupuj poza Allegro

Dlaczego? W razie problemów z realizacją zamówienia, nie będziemy w stanie Ci pomóc i nie będziesz objęty Programem Ochrony Kupujących (POK).

III. zapłać przez PayU

Będziesz miał pewność, że pieniądze trafią do odbiorcy.

Otrzymasz potwierdzenie, że sprzedający odebrał wpłatę.

Nie nabierzesz się na maile z próbą podszycia.

A gdybyś ubiegał się o rekompensatę POK, za zakupy opłacone przez PayU otrzymasz też zwrot kosztów przesyłki.

IV. wybierz przesyłkę rejestrowaną

Gdy zakupy nie dotrą do Ciebie na czas, sprzedający będzie miał dowód, że wysłał towar i zareklamuje przesyłkę u przewoźnika.

V. co w razie problemów?

Skontaktuj się ze sprzedajacym. Większość problemów udaje się rozwiązać na tym etapie.

Załóż spór w centrum sporów.

Napisz do nas, gdy spór nie doprowadzi do rozwiązania problemu.





Kom. Marcin Siwiecki
Zastępca Naczelnika Wydziału Wsparcia Zwalczania Cyberprzestępczości Biura Służby Kryminalnej Komendy Głównej Policji

1. Jeśli dojdzie do oszustwa na aukcji internetowej poinformuj jak najszybciej administratorów ds. bezpieczeństwa i zgłoś się do najbliższej jednostki policji z kompletem danych: datą i numerem aukcji, przedmiotem aukcji, wylicytowaną kwotą, loginem sprawcy oszustwa, ...
jego danymi teleadresowymi, całą korespondencją z oszustem (zapisaną w formie elektronicznej, np. w formacie *.eml) i informacją o sposobie dokonania zapłaty.

2. Gdy kupujesz w internecie zachowuj dokumenty związane z transakcją: dowód przelewu na konto, korespondencję mailową, przez komunikator i sms.

podejrzany sprzedawca

  • nowe konto z towarem dużo tańszym niż konkurencja
  • nie wysyła za pobraniem
  • jest z nim utrudniony kontakt
  • nie chce wpłaty przez PayU


Twoje zakupy na Allegro są objęte Programem Ochrony Kupujących

(nie)znane pojęcia?

  • MUŁ PIENIĘŻNY zobacz całość – nieświadome pośredniczenie w praniu brudnych pieniędzy, najczęściej pod płaszczykiem pracy polegającej na transferze pieniędzy poprzez swojej konto do innych osób.
  • PHISHING zobacz całość – próba wyłudzenia hasła, loginu lub danych karty kredytowej poprzez podszycie się pod znaną firmę lub instytucję, najpowszechniejsze są fałszywe strony internetowe lub maile które do złudzenia przypominają oryginalne strony czy wiadomości.
  • HAKER zobacz całość – osoba wykorzystująca luki w systemach i zabezpieczeniach.
  • SPAM zobacz całość – niechciane i niezamawiane wiadomości mailowe zawierające reklamy, ulotki informacyjne, itp.

VI. wzory pism

Poniżej znajdziesz wzory pism, z których można skorzystać gdy kontrahentów wiąże umowa cywilnoprawna (np. umowa sprzedaży, umowa o dzieło).

Wzory mogą stanowić ułatwienie w prowadzeniu korespondencji z kontrahentem. O tym, czy możliwe jest w danej sprawie złożenie oświadczenia określonej treści decydują przepisy prawa.






NIEWYKONANIE LUB NIENALEŻYTE WYKONANIE UMOWY

Wezwanie do wykonania umowy pod rygorem odstąpienia

Oświadczenie o odstąpieniu od umowy ze względu na zwłokę

RĘKOJMIA

Oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży z uwagi na wady fizyczne

Żądanie obniżenia ceny z uwagi na wady fizyczne

Żądanie wymiany towaru z uwagi na wady fizyczne

Żądanie naprawy towaru z uwagi na wady fizyczne

ODSTĄPIENIE BEZ PODANIA PRZYCZYNY

Oświadczenie o odstąpienia od umowy zawartej na odległość

UMOWA O DZIEŁO

Wezwanie do usunięcia wad dzieła

UMOWA O ŚWIADCZENIE USŁUG

Wypowiedzenie umowy przez dającego zlecenie

INNE

Wezwanie do zapłaty